به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید رمضان شجاعی کیاسری معاون وزیر کشور و رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت در آغاز این برنامه، این نشست را فرصتی مناسب برای طرح دغدغه ها و مشکلات روابط عمومی ها دانست و افزود: در شرایط فعلی دشمن توجه ویژه ای به اطلاع رسانی و استفاده از بسترهای ارتباطی برای افزایش فشار به جامعه و ایجاد شکاف در میان مردم و مسئولان دارد.
وی افزود: در مبارزه نابرابر دولت در مقابل هجمه ها و فشارهای خارجی و برخی گفتارهای غیرمنصفانه داخلی، نیاز به توجه ویژه به نقش روابط عمومی ها وجود دارد. این در حالی است که در سالهای اخیر جایگاه روابط عمومی استانداری ها تنزل یافته است.
شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: با این حال با تلاش های انجام شده و مساعدت های رئیس جمهور محترم به دنبال ارتقای این جایگاه هستیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور بر اهمیت کار روابط عمومی استانداری ها اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه روابط عمومی ها می توانند منشأ اثر باشند و مدیریت اطلاعات و ارتباطات باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نزدیک شدن به ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: ایجاد ارتباط اقناعی، برگزاری نمایشگاههای دستاوردها و عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی در استانها و تبیین و تشریح عملکردهای نظام از مهمترین برنامه های روابط عمومی ها است.
شجاعی کیاسری به نقش روابط عمومی ها در برقراری ارتباط موثر و نزدیک تر مسئولان با مردم تاکید کرد و افزود: روابط عمومی استانداری ها این وظیفه را می توانند از طرق مختلف و بسترهای رسانه ای در اختیار، به خوبی انجام دهند.
دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، در پایان اظهار کرد: نقطه نظرات و نتایج این نشست پس از جمع بندی به وزیر کشور و رئیس جمهور ارائه خواهد شد.
در این نشست، رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه رسانه و افکار عمومی از ارکان موثر در اداره جامعه به شمار می روند، نقش موثر مراکز روابط عمومی دستگاهها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مراکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی، جایگاه انسان های باهوش و حرفه ای است که با هنرمندی و ابتکار عمل می توانند نقش سازنده و مفیدی در پیشبرد اهداف و سیاست های دولت ایفا کنند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز سه شنبه در دیدار روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی و استانداری های سراسر کشور با تاکید بر اینکه باید در معرفی و تبیین سیاست های کلان دولت، برنامه های واحد و هم افزایی توسط مراکز روابط عمومی اتخاذ گردد، اظهار داشت: روابط عمومی ها می توانند نقش مهمی در پیشبرد امور ایفا کنند به شرط اینکه مدیرانش به اهمیت و اثرگذاری جایگاهی که در آن هستند باور داشته باشند.
رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا و برخی کشورهای منطقه در ۴۰ سال گذشته از طریق اعمال جنگ و فشارهای مختلف و امروز با توسل به جنگ اقتصادی ، روانی و تبلیغاتی در صدد هستند ، ما را از اهداف و آرمان هایمان منحرف کنند لذا همه باید در کنار یکدیگر بوده و مراقب باشیم که در بازی دشمن گرفتار نشویم .
دکتر واعظی با بیان اینکه دشمن با جنگ روانی و تبلیغات گسترده بدنبال تزریق روحیه یاس و ناامیدی در جامعه است، گفت: در شرایطی که دشمن برای یاس و ناامیدی مردم برنامه ریزی جدی دارد و اتاق فکری در این زمینه در منطقه و واشنگتن فعال شده است باید بسیار هوشیار و مراقب بود که مواجهه درستی با این موضوع داشته و با اطلاع رسانی مناسب ضمن خنثی کردن تبلیغات دشمن، کلیت نظام نیز صدمه نبیند.
رئیس دفتر رئیس جهور القای ناکارآمدی نظام را از دیگر اهداف دشمنان دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس توانایی های خود تاکنون اقدامات و توفیقات گسترده ای در عرصه های مختلف بویژه در عرصه سازندگی، توسعه کشور و محرومیت زدایی داشته است البته بدان معنا نیست که به همه انتظارات و مطالبات مردم برآورده شده باشد اما باید به تلاش های خود برای رفع همه مشکلات مردم ادامه دهیم چرا که دشمن برخی نارسایی ها و کمبودها را برجسته کرده و با توسل به آن به دنبال القاء ناکارآمدی است.
دکتر واعظی تصریح کرد: هدف غایی دشمن از اقدامات خود این است که در فضای غبارآلودگی که ایجاد می کند، جدایی مردم از دولت و حکومت را رقم بزند لذا باید در مقابل دسیسه های آمریکا و شبکه رسانه ای اش مراقب باشیم و چنانچه به خوبی و آگاهانه به نقشه دشمن واکنش نشان دهیم، می توانیم آن را خنثی کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آمریکا برای ۱۳ آبان روزشمار گذاشته بود و بر این باور بود که پس از آن روز اتفاقات خاصی در کشورمان رخ خواهد داد، اما در همان ایام دکتر روحانی تصریح کرد که آمریکا هر آنچه می خواسته تاکنون انجام داده و پس از ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و همچنان که همگان مشاهده کردند پس از ۱۳ آبان قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفته و حتی تا زیر ۱۰ هزار تومان هم پایین آمد و ثبات نسبی در بازار حاکم شده که باید آنرا تقویت نماییم.
واعظی تصریح کرد: در شرایط سختی که دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند اگر بتوانیم منسجم عمل کنیم و اعتماد مردم را جلب نماییم و علامت منفی از داخل کشور به بیرون صادر نشود، قطعاً از شرایط کنونی به سلامت عبور کرده و دوران تحریم کوتاه مدت خواهد بود.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند روابط عمومی و اطلاع رسانی فعال و پویا هستیم، گفت: امروز که با جنگ روانی دشمن و فشارهای اقتصادی مواجه هستیم، اقتصاددانان بیش از گذشته نیازمند مشاهده روحیه همبستگی در میان مردم هستند و در این زمینه روابط عمومی ها می توانند نقش موثری ایفا کنند.
واعظی افزود: امروز باید همه دستگاه ها در کنار هم و بصورت هم افزا تلاش کنند تا گره ای از مشکلات مردم باز شود و مسئولین وظیفه دارند راه های عبور از مشکلات فعلی را بیابند و در این راستا روابط عمومی ها وظیفه دارند شرایط و فضای آرام و مناسبی بوجود آورند تا مسئولین بتوانند در آرامش خاطر فکر و برنامه ریزی کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هنر ما این است تا در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات تلاش کنیم و در این راستا باید ارتباط مردم و مسئولین برخلاف خواسته دشمن هر چه بیشتر نزدیک تر و صمیمی تر شود و البته مسئولین نیز بایستی به طور مستمر و منظم در میان مردم حضور داشته باشند و در این زمینه روابط عمومی ها نقش مهمی بر عهده دارند.
واعظی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها، اهمیت توجه به آموزش های مستمر در این حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز نوع ارتباط با افکار عمومی بسیار مدرن و متحول شده است و بایستی روابط عمومی ها خودشان را با شرایط جدید وفق داده و به روز کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی هماهنگی و منسجم گفت: روابط عمومی ها بایستی علاوه بر اطلاع رسانی، بتوانند فضاسازی لازم را برای فعالیت ها و برنامه های دولت بوجود آورند.
واعظی ابهام زدایی را از وظایف اصلی روابط عمومی ها دانست و گفت : روابط عمومی ها حتما باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و نباید نسبت به اخباری که درخصوص مجموعه خودشان منتشر می شود، بی تفاوت باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط و تعامل نزدیک با مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: افتخار دولت این است که از روز اول اعلام کرده که چیزی را از مردم پنهان نمی کند و شبکه دسترسی آزاد به اطلاعات را راه اندازی کرده و بر شفاف سازی تأکید دارد.
واعظی با بیان اینکه دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال می کند، گفت: معتقدیم انتقاد دلسوزانه باعث شکوفایی و پیشرفت شده و موجب می شود تا فرد از ذهنیت انحصاری خارج شده و نظراتش کامل شود و البته با تخریب و بی اخلاقی مخالف هستیم چرا که باعث یأس و تنش در جامعه می شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومی صرفاً تولید خبر و ارسال آن به رسانه ها نیست، گفت: مهم ترین وظیفه روابط عمومی برقراری ارتباط منظم، مستمر و روزانه با رسانه ها است تا آنها را نسبت به سیاست های دولت توجیه کند زیرا چنانچه رسانه ها اقناع شوند قطعاً با این سیاست ها همراهی خواهند کرد.
واعظی اهمیت مخاطب شناسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نوع مواجهه با مخاطبین مختلف هنری است که باید آن را آموخت چرا که هر مخاطبی زبان خاص خود را دارد و با همه مخاطبان با یک زبان نمی توان حرف زد لذا برای تاثیرگذار بودن باید مخاطب را بدرستی شناخت.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توانمندسازی روابط عمومی ها گفت: مراکز روابط عمومی حتماً باید از نظر جایگاه، نیروی انسانی و منابع توانمند باشند و در این راستا بایستی اقدامات لازم انجام بگیرد.
گفتنی است؛ در این نشست مدیران کل روابط عمومی استانداری ها نیز به طرح دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص فعالیت روابط عمومی ها در رسانه های رسمی و غیررسمی، حمایت های مالی مورد نیاز، اصلاح ساختار سفرهای استانی وزرا و افزایش هماهنگی پیش از این سفرها، بهبود جایگاه روابط عمومی استانداری ها، توجه به تخصص و ارائه طرح ها و برنامه های خلاقانه متناسب با مناسبت ها و ایام خاص و هماهنگی بخش های مختلف سازمان با روابط عمومی ها، مطرح کردند.
وی افزود: در مبارزه نابرابر دولت در مقابل هجمه ها و فشارهای خارجی و برخی گفتارهای غیرمنصفانه داخلی، نیاز به توجه ویژه به نقش روابط عمومی ها وجود دارد. این در حالی است که در سالهای اخیر جایگاه روابط عمومی استانداری ها تنزل یافته است.
شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: با این حال با تلاش های انجام شده و مساعدت های رئیس جمهور محترم به دنبال ارتقای این جایگاه هستیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور بر اهمیت کار روابط عمومی استانداری ها اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه روابط عمومی ها می توانند منشأ اثر باشند و مدیریت اطلاعات و ارتباطات باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نزدیک شدن به ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: ایجاد ارتباط اقناعی، برگزاری نمایشگاههای دستاوردها و عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی در استانها و تبیین و تشریح عملکردهای نظام از مهمترین برنامه های روابط عمومی ها است.
شجاعی کیاسری به نقش روابط عمومی ها در برقراری ارتباط موثر و نزدیک تر مسئولان با مردم تاکید کرد و افزود: روابط عمومی استانداری ها این وظیفه را می توانند از طرق مختلف و بسترهای رسانه ای در اختیار، به خوبی انجام دهند.
دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، در پایان اظهار کرد: نقطه نظرات و نتایج این نشست پس از جمع بندی به وزیر کشور و رئیس جمهور ارائه خواهد شد.
در این نشست، رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه رسانه و افکار عمومی از ارکان موثر در اداره جامعه به شمار می روند، نقش موثر مراکز روابط عمومی دستگاهها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مراکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی، جایگاه انسان های باهوش و حرفه ای است که با هنرمندی و ابتکار عمل می توانند نقش سازنده و مفیدی در پیشبرد اهداف و سیاست های دولت ایفا کنند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز سه شنبه در دیدار روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی و استانداری های سراسر کشور با تاکید بر اینکه باید در معرفی و تبیین سیاست های کلان دولت، برنامه های واحد و هم افزایی توسط مراکز روابط عمومی اتخاذ گردد، اظهار داشت: روابط عمومی ها می توانند نقش مهمی در پیشبرد امور ایفا کنند به شرط اینکه مدیرانش به اهمیت و اثرگذاری جایگاهی که در آن هستند باور داشته باشند.
رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا و برخی کشورهای منطقه در ۴۰ سال گذشته از طریق اعمال جنگ و فشارهای مختلف و امروز با توسل به جنگ اقتصادی ، روانی و تبلیغاتی در صدد هستند ، ما را از اهداف و آرمان هایمان منحرف کنند لذا همه باید در کنار یکدیگر بوده و مراقب باشیم که در بازی دشمن گرفتار نشویم .
دکتر واعظی با بیان اینکه دشمن با جنگ روانی و تبلیغات گسترده بدنبال تزریق روحیه یاس و ناامیدی در جامعه است، گفت: در شرایطی که دشمن برای یاس و ناامیدی مردم برنامه ریزی جدی دارد و اتاق فکری در این زمینه در منطقه و واشنگتن فعال شده است باید بسیار هوشیار و مراقب بود که مواجهه درستی با این موضوع داشته و با اطلاع رسانی مناسب ضمن خنثی کردن تبلیغات دشمن، کلیت نظام نیز صدمه نبیند.
رئیس دفتر رئیس جهور القای ناکارآمدی نظام را از دیگر اهداف دشمنان دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس توانایی های خود تاکنون اقدامات و توفیقات گسترده ای در عرصه های مختلف بویژه در عرصه سازندگی، توسعه کشور و محرومیت زدایی داشته است البته بدان معنا نیست که به همه انتظارات و مطالبات مردم برآورده شده باشد اما باید به تلاش های خود برای رفع همه مشکلات مردم ادامه دهیم چرا که دشمن برخی نارسایی ها و کمبودها را برجسته کرده و با توسل به آن به دنبال القاء ناکارآمدی است.
دکتر واعظی تصریح کرد: هدف غایی دشمن از اقدامات خود این است که در فضای غبارآلودگی که ایجاد می کند، جدایی مردم از دولت و حکومت را رقم بزند لذا باید در مقابل دسیسه های آمریکا و شبکه رسانه ای اش مراقب باشیم و چنانچه به خوبی و آگاهانه به نقشه دشمن واکنش نشان دهیم، می توانیم آن را خنثی کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آمریکا برای ۱۳ آبان روزشمار گذاشته بود و بر این باور بود که پس از آن روز اتفاقات خاصی در کشورمان رخ خواهد داد، اما در همان ایام دکتر روحانی تصریح کرد که آمریکا هر آنچه می خواسته تاکنون انجام داده و پس از ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و همچنان که همگان مشاهده کردند پس از ۱۳ آبان قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفته و حتی تا زیر ۱۰ هزار تومان هم پایین آمد و ثبات نسبی در بازار حاکم شده که باید آنرا تقویت نماییم.
واعظی تصریح کرد: در شرایط سختی که دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند اگر بتوانیم منسجم عمل کنیم و اعتماد مردم را جلب نماییم و علامت منفی از داخل کشور به بیرون صادر نشود، قطعاً از شرایط کنونی به سلامت عبور کرده و دوران تحریم کوتاه مدت خواهد بود.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند روابط عمومی و اطلاع رسانی فعال و پویا هستیم، گفت: امروز که با جنگ روانی دشمن و فشارهای اقتصادی مواجه هستیم، اقتصاددانان بیش از گذشته نیازمند مشاهده روحیه همبستگی در میان مردم هستند و در این زمینه روابط عمومی ها می توانند نقش موثری ایفا کنند.
واعظی افزود: امروز باید همه دستگاه ها در کنار هم و بصورت هم افزا تلاش کنند تا گره ای از مشکلات مردم باز شود و مسئولین وظیفه دارند راه های عبور از مشکلات فعلی را بیابند و در این راستا روابط عمومی ها وظیفه دارند شرایط و فضای آرام و مناسبی بوجود آورند تا مسئولین بتوانند در آرامش خاطر فکر و برنامه ریزی کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هنر ما این است تا در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات تلاش کنیم و در این راستا باید ارتباط مردم و مسئولین برخلاف خواسته دشمن هر چه بیشتر نزدیک تر و صمیمی تر شود و البته مسئولین نیز بایستی به طور مستمر و منظم در میان مردم حضور داشته باشند و در این زمینه روابط عمومی ها نقش مهمی بر عهده دارند.
واعظی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها، اهمیت توجه به آموزش های مستمر در این حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز نوع ارتباط با افکار عمومی بسیار مدرن و متحول شده است و بایستی روابط عمومی ها خودشان را با شرایط جدید وفق داده و به روز کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی هماهنگی و منسجم گفت: روابط عمومی ها بایستی علاوه بر اطلاع رسانی، بتوانند فضاسازی لازم را برای فعالیت ها و برنامه های دولت بوجود آورند.
واعظی ابهام زدایی را از وظایف اصلی روابط عمومی ها دانست و گفت : روابط عمومی ها حتما باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و نباید نسبت به اخباری که درخصوص مجموعه خودشان منتشر می شود، بی تفاوت باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط و تعامل نزدیک با مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: افتخار دولت این است که از روز اول اعلام کرده که چیزی را از مردم پنهان نمی کند و شبکه دسترسی آزاد به اطلاعات را راه اندازی کرده و بر شفاف سازی تأکید دارد.
واعظی با بیان اینکه دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال می کند، گفت: معتقدیم انتقاد دلسوزانه باعث شکوفایی و پیشرفت شده و موجب می شود تا فرد از ذهنیت انحصاری خارج شده و نظراتش کامل شود و البته با تخریب و بی اخلاقی مخالف هستیم چرا که باعث یأس و تنش در جامعه می شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومی صرفاً تولید خبر و ارسال آن به رسانه ها نیست، گفت: مهم ترین وظیفه روابط عمومی برقراری ارتباط منظم، مستمر و روزانه با رسانه ها است تا آنها را نسبت به سیاست های دولت توجیه کند زیرا چنانچه رسانه ها اقناع شوند قطعاً با این سیاست ها همراهی خواهند کرد.
واعظی اهمیت مخاطب شناسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نوع مواجهه با مخاطبین مختلف هنری است که باید آن را آموخت چرا که هر مخاطبی زبان خاص خود را دارد و با همه مخاطبان با یک زبان نمی توان حرف زد لذا برای تاثیرگذار بودن باید مخاطب را بدرستی شناخت.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توانمندسازی روابط عمومی ها گفت: مراکز روابط عمومی حتماً باید از نظر جایگاه، نیروی انسانی و منابع توانمند باشند و در این راستا بایستی اقدامات لازم انجام بگیرد.
گفتنی است؛ در این نشست مدیران کل روابط عمومی استانداری ها نیز به طرح دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص فعالیت روابط عمومی ها در رسانه های رسمی و غیررسمی، حمایت های مالی مورد نیاز، اصلاح ساختار سفرهای استانی وزرا و افزایش هماهنگی پیش از این سفرها، بهبود جایگاه روابط عمومی استانداری ها، توجه به تخصص و ارائه طرح ها و برنامه های خلاقانه متناسب با مناسبت ها و ایام خاص و هماهنگی بخش های مختلف سازمان با روابط عمومی ها، مطرح کردند.
نظر شما